Lite klättring

Testar nu att göra ett inlägg från en iphone och ladda upp foton från senaste gången vi var ute och klättrade här i närheten :)

"If you'd fell off, you'd go down about a thousand feet"

Steph Davis är inte vem som helst, hennes mentala styrka imponerar på mig, om även jag inte skulle vilja klättra sådär så som hon gör, free solo, dvs utan någon som säkrar. Men hursom, kolla in henne, hon är riktigt duktig på det hon gör. "The fear is the danger."

Skalmodal och gränsen mot Norge

En annan fin tur var när vi åkte upp till Skalmodal och klättrade upp upp upp och över gränsen till Norge för att kolla vad som troddes vara spår efter järv. Väl där visade det sig vara lospår, men det var en himla fin eftermiddag, kvällssolen sådär vid 7 på kvällen är inte att leka med uppe i fjällen på våren.

Grantonskalet i Grönfjäll i maj

När vi var hemma i Sjöland i maj så passade vi på att göra några fjällturer med pappa. Bland annat Grantonskalet vid Grönfjäll. Superfin dag med solsken, några renar och även en snabb traversering upp vid ett brott. Roligast var ändå att åka ner och korsa mellan fjällbjörk och skrämma upp några ripor och ramla runt i djupsnö.

Kajak runt Marstrand

Då jag vet att det finns några familjemedlemmar och vänner som gärna ser foton från semestern i maj, så tar jag mig friheten och uppladdar några till från när vi var i Göteborg, den här gången från när vi paddlade kajak runt Marstrand. Galet härligt väder, härligt gäng och mysfaktor om något.

Bad, hagel och snö

Igår och idag har vi varit till Sedrun, grannbyn, och badat i en konstgjord sjö där. Hur härligt som helst att sola och få svalka av sej i vattnet, som för övrigt rinner till sjön från källan till Rhein. Jag har haft ledigt några dagar i rad nu. När vi kom hem från Sedrun så började det ösregna och dundra bara några minuter efter att vi kom in från solsken. Det började till och med hagla. Regnet håller i sig även nu ikväll så har därför innekväll och kört lite styrketräning. Kan nu göra mer än en armhävning! Skönt! :) Att träna här bland alperna är så sjukt härligt. Framförallt löpturerna då man kommer upp lite, utsikten är alltid så fantastisk oavsett vars man rör sig eller befinner sig. Det är en ynnest att kunna träna såhär i frisk luft och nära naturen. Ser fram emot vintersäsongen, hoppas hitta mej ett bra skidpar tills dess, skulle vilja åka i Davos bland annat.

Fotot är från Fluegelipass, i närheten av Davos, som vi passerade på väg till Scuol i juni.

Klättring

Klättrade för första gången utomhus i maj när vi var och hälsade på i Göteborg, fotona nedanför är från Smögen där vi hängde och klättrade några dagar. Det är verkligen sjukt kul och är snart hooked på riktigt, vill klättra mer mer mer, vi är nu ute minst en gång i veckan och klättrar på klippor i närheten.

Ridturer i alperna

Hjälper till på en ridskola här i byn nu i sommar. Är där varje torsdag, samt till och från även förmiddagar när jag inte jobbar i baren. Så får då även ge mej ut på hästryggen lite när som, då tid finns. Tidigare i juni var vi iväg till San Jon, en större westernranch i sydöstra Schweiz, nära Scuol, i en nationalpark. Fantastiskt vacker natur och kul att rida lite western om även bara en lugnare tur ute.

Frankrike

Har äntligen besökt Frankrike och längtar tillbaka. Vill kunna prata franska flytande och vill klättra, vill surfa, vill sola, vill äta, vill vandra i det landet. Helt enkelt spendera mer tid där.

Möjligtvis en omstart, igen.

Jösses, jättelänge sedan jag skrev något här. Snart ett halvår. Har helt enkelt inte haft sug eller lust efter att uppdatera. Har hänt en hel del, det mesta magiskt och roligt nu när jag bor här i Disentis och bott här i över ett halvår. Dagarna flyter och flyger iväg fort här. Bara idag har jag varit ute på turridning i över en och en halv timma och ska nu alldeles strax tillbaka till stallet för att hjälpa till på ridskolan. Har en tanke om att börja uppdatera med lite bilder från hur livet är här, kanske lite text när det hinns med. Ses snart igen!
Foto från Cristallina, när vi badade där i början av juni. Smältvatten från glaciär. Iskallt men härligt!